Opgelet: valse sms'en in omloop
Er zijn momenteel valse sms’en uit naam van De Watergroep in omloop.
Hoe herken ik een sms van De Watergroep?
De Watergroep stuurt enkel sms’en in het geval van een herinnering voor het betalen van een waterfactuur en doorgeven van de meterstand. Stuurt De Watergroep een sms, dan gebeurt dit nooit via een gewoon gsm-nummer (04xx xx xx xx), maar via het geverifieerde 4-cijfernummer 8686.
Valse sms | Sms van De Watergroep | |
Afzender |
04xx xx xx xx |
Officiële sms'en van De Watergroep versturen we altijd vanuit het geverifieerde 4-cijfernummer 8686. |
Voorbeeld van fraudesms
Klik om te vergroten:
Of een valse sms met volgende tekst: "Bij een naberekening van uw meterstand hebben we uw schuld berekend. Gelieve binnen 3 werkdagen te betalen anders wordt uw contract afgesloten." en een valse link waarop je kan doorklikken.
Tip: controleer of je een factuur ontvangen hebt voor je ergens op klikt
- Bekijk je facturen van De Watergroep via onze online klantenzone.
- Al verbonden met Doccle voor je waterfacturen? Log in op Doccle om na te gaan of er een openstaande factuur is.
Heb je zo'n sms ontvangen?
- Doe er dan niets mee (zeker nergens op klikken).
- Nog vragen rond deze sms? Neem dan hier contact op met De Watergroep.
- Je kan ook een melding maken via de website meldpunt fraude.
- Ontdek de tips van 'Safe on Web' om valse berichten te herkennen.