Voor gemeenten
- Missie en ambities
- Hoe is De Watergroep georganiseerd?
- Wie is jouw contactpersoon? Bij wie kan je terecht met vragen?
- Hoe heb je als gemeente-vennoot inspraak bij De Watergroep?
- Welke dienstverlening bieden we je aan?
- Rioolbeheer
- Algemene afspraken
- Reglementen en modeldocumenten
- Kant-en-klare tekstjes voor gemeentelijke communicatiekanalen
1. Missie en ambities
2. Hoe is De Watergroep georganiseerd?
3. Wie is jouw contactpersoon? Bij wie kan je terecht met vragen?
Contactgegevens van de zonemanagers Realisaties en Relatiebeheer
De zonemanager Realisatie en Relaties is jouw aanspreekpunt. Heb je een vraag? Neem dan contact op met jouw zonemanager.
- Zone 1 Westhoek – Martin Foré
- Zone 2 Leie – Brecht Vanhoutteghem
- Zone 3 Gaver-Meetjesland – Ken Stockman
- Zone 4 Waasland – Dirk Andries
- Zone 5 Dender-Pajot – Nathalie Descamps
- Zone 6 Noord-Oost Ring - Erik Van Doren en Ronald Robijns (adjunct-zonemanagers)
- Zone 7 Dijle-Hageland – Pascal Graindor
- Zone 8 Haspengouw – Kristof Paulissen
- Zone 9 Lage Kempen – Raf Jannis
- Zone 10 Kempen en Maasland – Marc Corstjens
Waar kan je terecht met vragen die je van burgers krijgt?
Je kan hen doorverwijzen naar:
- ons algemeen telefoonnummer: 02 238 96 99
- ons e-mailadres: [email protected]
- de rubriek ‘Veelgestelde vragen’ op onze website
4. Hoe heb je als gemeente-vennoot inspraak bij De Watergroep?
We hechten veel belang aan inspraak en participatie van onze gemeenten-vennoten. Dit kan op verschillende manieren:
- via het aandeelhoudersbestuur van de drinkwaterdienst of van de rioolwaterdienst (Riopactcomité)
- via de jaarlijkse algemene vergadering
- via het halfjaarlijkse zoneoverleg:
Op dit overleg geven we informatie over de werking van De Watergroep en lichten we de voortgang van onze projecten toe. Samen met de betrokken burgemeester, algemeen directeur, schepen en diensthoofd openbare werken evalueren we de samenwerking tussen de verschillende partijen en luisteren we graag naar wat er leeft in jouw stad of gemeente.
5. Welke dienstverlening bieden we je aan?
Drinkwatertappunten
Overal en altijd drinkbaar water in de buurt? Dat kan met onze drinkwatertappunten.
Water op jouw evenementen
Is er binnenkort een evenement waarop je drinkwater wilt aanbieden? Bekijk onze verschillende mogelijkheden.
Brandkranen
Tijdelijke waterleveringen met standpijpen gebeuren enkel nog met plaatsing, ophaling en tussentijdse controle door medewerkers van De Watergroep. Enkel gemeentebesturen die vaak standpijpen gebruiken voor evenementen, kunnen zelf nog over standpijpen beschikken. De standpijpen voor gemeenten zijn wit, de standpijpen die we zelf plaatsen zijn oranje. Meer informatie over de raamovereenkomst onderhoud brandkranen.
6. Rioolbeheer
Riopact, het samenwerkingsverband tussen De Watergroep en Aquafin, biedt gemeenten de mogelijkheid om hun rioleringsbeheer volledig of gedeeltelijk uit handen te geven.
7. Algemene afspraken
Financieringsregels
Goede afspraken maken goede vrienden. Daarom zetten we graag een aantal financieringsregels op een rijtje.
Servicegaranties
Welke garanties bieden we aan onze klanten? Je leest ze hier.
Berichtgeving bij werken
Bij geplande en ongeplande werken brengen we niet alleen onze klanten op de hoogte met een automatische sms en/of mail. We brengen ook onze contacten bij de betrokken gemeente op de hoogte via mail. Werk je bij een gemeente en wil je bij elke ongeplande of geplande wateronderbreking in jouw gemeente een verwittiging krijgen? Neem dan contact op met je zonemanager.
8. Reglementen en modeldocumenten
9. Kant-en-klare tekstjes voor gemeentelijke communicatiekanalen
Er valt heel wat interessants te vertellen over water. Daarom bezorgen we je graag kant-en-klare tekstjes die je kan gebruiken in de gemeentelijke informatiekanalen.
- Zomertips: tekst in Word / foto
- Wintertips: tekst in Word / foto 1 / foto 2
- Doe de wanverbindingscheck: controleer of jouw drinkwater correct gescheiden is van regen- en putwater: tekst in Word