02-12-2022

Er circuleren momenteel frauduleuze e-mails en sms'en. Kreeg je zo'n mail of sms? Ga hier niet op in! Controleer hieronder hoe je echte van valse berichten kan onderscheiden.
 
 

Hoe herken ik een afrekening via Doccle?

Voorbeeld van een fraudemail

De e-mail is moeilijk te onderscheiden van de echte mails via Doccle. Bij een echt bericht via Doccle bevat het onderwerp het afrekeningnummer en wanneer je op de blauwe knop klikt moet je in jouw persoonlijk account op Doccle terechtkomen (en dus niet op onderstaand scherm 'MyEbox'). Een afrekening via Doccle is altijd een echte factuur waarbij je alle gegevens te zien krijgt en niet enkel het te betalen bedrag.

Klik om te vergroten: 

   Doccle  Doccle

 

Voorbeeld van een echte e-mail

Klik om te vergroten:

Doccle afrekening  Doccle afrekening 

 

Zo herken je de juiste e-mails 

  E-mails van De Watergroep 
Afzender 
  • Officiële afrekeningen van De Watergroep via Doccle worden verstuurd vanuit [email protected].
  • Er staat "Je hebt via Doccle een nieuw document van De Watergroep ontvangen" en dus niet "Je hebt een nieuw bericht ontvangen van Ministeries van de Vlaamse Gemeenschap".
  • Bij het klikken op de blauwe knop word je doorgeleid naar jouw persoonlijk account in Doccle waar je jouw effectieve factuur te zien krijgt. 
  • Bij twijfel: ga rechtstreeks naar Doccle via de website of de app. De facturen die daar in jouw account staan zijn jouw effectieve facturen. 
Mailonderwerp Juiste mailings omvatten steeds je afrekeningnummer (bv. FAK2232552xx) in het mailonderwerp.
                 

 

Tip: controleer in Doccle of je een factuur ontvangen hebt voor je ergens op klikt

 

Hoe herken ik een valse sms?

De Watergroep stuurt nooit een verzoek om een betalingsachterstand te betalen via een sms. 

Klik om te vergroten:

valse sms

 

Heb je zo'n e-mail of sms ontvangen?