Opgelet: valse e-mails én sms'en in omloop
21-03-2022
Er zijn momenteel valse sms’en én e-mails uit naam van De Watergroep in omloop.
Hoe herken ik een e-mail van De Watergroep
- De afzender is altijd een e-mailadres @dewatergroep.be (zie je hier iets anders staan, dan is het géén e-mail van De Watergroep).
- Momenteel doen enkele frauduleuze e-mails de ronde met als onderwerp 'Openstaande aanmaning'. Deze e-mail ziet er zo uit, en wis je dus best zo snel mogelijk:
Hoe herken ik een sms van De Watergroep?
De Watergroep stuurt enkel sms’en in het geval van een herinnering voor het betalen van een waterfactuur en doorgeven van de meterstand. Stuurt De Watergroep een sms, dan gebeurt dit nooit via een gewoon gsmnummer (04xx xx xx xx), maar via het geverifieerde 4-cijfernummer 8686.
Voorbeeld van fraudesms
Klik om te vergroten:
Valse sms | Sms van De Watergroep | |
Afzender |
04xx xx xx xx |
Officiële sms'en van De Watergroep versturen we altijd vanuit het geverifieerde 4-cijfernummer 8686. |
Tip: controleer of je een factuur ontvangen hebt voor je ergens op klikt
- Bekijk je facturen van De Watergroep via onze online klantenzone.
- Al verbonden met Doccle voor je waterfacturen? Log in op Doccle om na te gaan of er een openstaande factuur is.
Heb je zo'n sms of e-mail ontvangen?
- Doe er dan niets mee (zeker nergens op klikken).
- Nog vragen rond deze sms? Neem dan hier contact op met De Watergroep.
- Je kan ook een melding maken via de website meldpunt fraude.
- Ontdek de tips van 'Safe on Web' om valse berichten te herkennen.