Logo digitale watermeterDe Watergroep schakelt over naar digitale watermeters. De komende jaren krijgt iedereen in Vlaanderen een digitale watermeter.


 

Wat is het verschil tussen een analoge en een digitale watermeter?

Net als de klassieke analoge watermeter, meet de digitale watermeter jouw waterverbruik. Het grote verschil is dat hij een elektronisch scherm en ingebouwde communicatietechnologie heeft. Daarmee kan het toestel zelf gegevens verzenden en ontvangen (wanneer je ook een digitale elektriciteitsmeter hebt). 
 

Wanneer krijg ik een digitale watermeter?

De komende jaren worden overal in Vlaanderen digitale watermeters geplaatst. We komen de digitale watermeter gratis bij je thuis installeren. We nemen contact met je op zodra je aan de beurt bent. Je ontvangt altijd eerst een uitnodiging.

Je kan zelf geen digitale watermeter aanvragen.   

Wie komt de digitale watermeter installeren? 

Wie komt je digitale watermeter installeren, dat lees je in je afspraakbrief. Er zijn 3 opties: 

  1. Een technieker van De Watergroep komt langs. 
  2. Een aannemer komt langs in opdracht van De Watergroep: TEAPlus, Socalim, Ceylan Group of Unit-T.
  3. Een aannemer komt langs in opdracht van Fluvius (digitale watermeter én digitale elektriciteitsmeter of gasmeter): 3DM, Unit-T, TEAPlus

Meer info over de mogelijke scenario's voor de plaatsing van digitale watermeters.

 

Meer weten? Lees onze veelgestelde vragen:

FAQ algemene werking FAQ jouw afspraak Verbruik online 

 

De 5 meest gestelde vragen over de digitale watermeter

  1. Moet ik mijn watermeterstand nog doorgeven nu ik een digitale watermeter heb?
  2. Hoe bereid ik me voor op de installatie van een nieuwe digitale watermeter?
  3. Waar vind ik mijn watermeternummer?
  4. Kan ik mijn digitale watermeter aflezen in donkere ruimtes (inkomhal, kelders)?
  5. Begint de digitale watermeter vanaf nul te tellen?