Als klant kan je via onze online klantenzone jouw facturen bekijken en betalen. Lees hier de veelgestelde vragen over onze online klantenzone! 

Wij gebruiken enkel officieel geregistreerde adressen uit een officiële adressendatabank. Wanneer jouw adres (nog niet) officieel is geregistreerd, is het mogelijk dat dit adres nog niet via onze klantenzone kan aanvaard worden. Neem in dat geval contact op met ons klantencontactcenter. Wij zorgen ervoor dat jouw adres wordt toegevoegd aan de officiële adressendatabank. 

  • Meld je aan op onze klantenzone.
  • Pas je verzendgegevens aan: klik op het potloodje bij 'Verzendgegevens' om te bewerken.
  • Pas de verzendwijze van je waterfactuur en meterkaartje aan naar e-mail.

Nadat je op 'Opslaan' klikt, ben je een digitale klant!

De Watergroep bouwt continu verder aan de online klantenzone. Deze types contracten zijn momenteel nog niet raadpleegbaar in jouw online klantenzone. 

De verwerking van een domiciliëringsmandaat kan enkele dagen duren. Van zodra dit mandaat verwerkt is in ons systeem zal dit zichtbaar zijn bij jouw verzendwijzes facturen.

Bij een domiciliëring sturen we jou enkel nog de afrekeningsfacturen per post. De tussentijdse facturen sturen we niet meer op, maar zijn wel zichtbaar in jouw online klantenzone. Zo draag je samen met De Watergroep bij tot een beter leefmilieu.
De Watergroep kiest voor een milieubewust aanpak. Facturen maandelijks versturen via de post is duur en milieubelastend. Daarom bieden we deze service enkel nog aan via e-mail. 
Op ons online klantenportaal tonen we (vereffende) waterfacturen tot 2 jaar terug. Een waterfactuur nodig die ouder is? Dat kan je aanvragen via ons klantencontactcenter.

Wanneer de factuur op een verkeerde naam staat (bijvoorbeeld overledene of een ex-partner), is het mogelijk dat de postbode de facturen niet meer aflevert. Deze personen wonen immers niet meer op het adres. Bij het onbetaald blijven van facturen (ook al heeft de postbode deze niet afgeleverd) kan de watertoevoer wegens wanbetaling afgesloten worden.

Je kan deze overdracht regelen via onze online klantenzone of door dit overnamedocument in te vullen samen met de nieuwe eigenaar of huurder. Nadat je ons dit inseint, maken wij op basis van de eindmeterstand een eindafrekening op.
Neem contact op met ons klantencontactcenter om al jouw contracten onder 1 klantrekening te registreren. Dit heeft als voordeel dat je vanaf dan via 1 gebruikersnaam al jouw gegevens kan opvragen en opvolgen.  
Je kan niet hetzelfde e-mailadres gebruiken voor verschillende klantrekeningen. Heb je als klant meerdere klantrekeningen, dan kan je jouw contracten onder één klantrekening onderbrengen. Neem hiervoor contact op met ons klantencontactcenter. Doe je dit niet, dan heb je voor iedere klantrekening een specifiek én geldig e-mailadres nodig (bijvoorbeeld Gmail, Hotmail, maar ook Telenet, Proximus …). 

De Watergroep berekent altijd eerst jouw huidige schuld, op basis van jouw waterverbruik. Zo betaal je nooit te veel.

Iedere klant krijgt een unieke klantrekening. Wanneer de naam wijzigt, krijg je dus een nieuwe klantrekening. Hierbij krijg je ook een nieuw contract op de nieuwe klantrekening. Een contractoverdracht is gratis.
Neem in dat geval contact op met ons klantencontactcenter. Zij doen het nodige om dit aan te passen.
  • De grafiek toont jouw waterverbruik per kalenderjaar.
  • De tabel toont jouw (historisch) waterverbruik gebaseerd op de watermeteropnames (= deze lopen niet gelijk over 1 jaar). De facturatie voor jouw waterverbruik loopt meestal over 2 kalenderjaren (bijvoorbeeld van november 2022 tot december 2023).

De gebruikersnaam = het e-mailadres. Uit veiligheidsoverwegingen is het noodzakelijk per klantrekening een unieke gebruikersnaam te kiezen. Meerdere klantrekeningen? Dan kan je dit zo oplossen:

  • Neem contact op met ons klantencontactcenter om al jouw contracten onder 1 klantrekening te registreren. Dit heeft als voordeel dat je vanaf dan via 1 gebruikersnaam al jouw gegevens kan opvragen en opvolgen.
  • Opgelet! Eenzelfde e-mailadres gebruiken voor meerdere klantrekeningen kan niet. Je hebt voor iedere klantrekening een ander e-mailadres nodig (bijvoorbeeld Gmail, Hotmail, maar ook Telenet, Proximus …).

Volg dit stappenplan om de watermeterstand in te geven via de gegevens op je opnamekaart.

Ben je in de klantenzone en heb je een specifieke vraag? Volg dit stappenplan om een contactformulier via de klantenzone in te vullen.